Wednesday, April 16, 2008

Sveriges Social System är bra

Jag kommer från ett land där vårt social system är vår familj. Det betyder att vi hjälper varandra så fort man kan. Familj handlar om alla dina mammas ,pappas familj och alla omkring. Ibland ser vi inte på närmarest sätt hur barn växer för att det finns många som kan hjälpa om man behöver hjälp om barnen.
Jag kom till Sverige för att studera men senare träffade jag min vackra fru och sen gifte vi oss och vi fick vår söta dotter. Jag var pappaledig i fem månader och det var en av den bästa tiden i mitt liv. Jag fick se hur ett barn växer på en nära sätt som jag har aldrig sett förut. Det var möjligt att jag kunde stanna hemma för att Sverige har ett bra social system som gör allt det här möjligt.
Man får mycket kärlek från barnen när man ger. Man är där och se hur alla förändringar hände.
Tack för att Sverige finns och tack för att jag har en vacker fru och ett sött barn.

No comments: