Sunday, March 08, 2009

Global Uppvärming

Jag har tänkt hur jag kan hjälpa för att reducera global uppvärming. Jag kommer på att jag älskar frukt från andra länder t.ex banan, avocado, cashewnötter och många andra. De där frukterna kan man inte plantera i Sverige. De måste importeras från andra länder och de också tjänar pengar för att deras växter säljes utomlands.
För att frukterna kan komma till Sverige ska man använder båtar, lastbilar, flygplaner etc. Alla de här metoderna att transportera varor höja växthus gas.
Ska jag sluta köpa tropisk frukter och börja äta bara äpple eller frukter och grönsaker man kan plantera i Sverige eller ska jag fortsätta leva mitt liv som ingenting kommer att hända?
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill verkligen hjälpa med global uppvärming.

No comments: