Sunday, December 03, 2006

Låt oss vara! Jag älskar vinter och mörkret

Jag kan inte bra svenska men jag är bestämt att lära mig för det är ett bra språk.Jag har träffat många svenskar och dem frågar mig alltid ,
När ska du gå tillbaka till dit land?
Varför kom du till Sverige från Afrika?
Jag ska börja att svara dem som vill alltid fråga oss från andra länder när ska vi gå tillbaka till våra hemland. Jag vet inte om dem vill ge mig en ny planering för mitt liv eller resa . Man behöver inte fråga oss när ska ni gå tillbacka.

De som kommer från andra EU länder fick inte den här frågan.För de som vill veta varfor så lång till Sverige , dem kan fråga andra svenska varfor dem vill resa till Thailand som är också lång borta.

Jag kom till Sverige för jag älskade mörkret och lång vinter, Vi har inte vinter i mitt land men jag vill vara med i kallt och snö. Det är inte konstig. Det är någon som älskar mörk och lång vinter och det är någon som älskar solen. Det spelar ingen roll för det är samma värld.

1 comment:

Anonymous said...

Tack för vad du har sagt.Jag var glad att läsa det.

Peter